Eerste kwart van de oversteek zit er op!

We hebben de eerste kwart er op zitten. Zaterdag 7 mei klokslag 10 uur gaan we met nog 5 boten anker op. Dat gaat gepaart met luid getoeter. Iedereen vind het toch spannend. Vele weerberichten zijn vergeleken en met wether route planner gespeeld. De eerste dag hebben we meer wind dan voorspeld dus varen we met een reef. Nog voor de schemer invalt zijn we de andere schepen kwijt, alleen een Spanjaard zit nog voor ons.
Lovis doet het geweldig. Ze sleurt ons met gemak over de oceaan. Wij moeten wel weer wennen aan dat geschud en geschommel. Ik (Perry) heeft de eerste twe dagen ondanks haar pleister toch weer last van zee ziekte, maar dankzij de liefde en goede zorg die ik krijg van Arnold ben ik weer helemaal op de been.
We hebben 580 mijl afgelegd en 1 tanker en 1 tweemaster gezien. Een enkele bui maar overwegend goed weer met 10 tot 20 knopen wind. Het weer klopt best goed. We volgen de opgegeven route van route planner Squid die heel goed uitpakt. Verder houd goede vriend Walter vd Molen een oogje in het zeil. Hij kan thuis beter gegevens naast elkaar leggen omdat we hier op de oceaan niet zo goed internet hebben. Hier zijn we wel heel blij mee.
Nog +/-1640 mijl te gaan. We zijn er nog niet want er komt een periode windstil weer aan. We hebben gelukkig 300 ltr diesel bij ons.
Ook tijdens de oversteek zijn we te volgen. bekijk hier de kaart waar we de laatste positie hebben gezonden.

3 Antwoorden op “Eerste kwart van de oversteek zit er op!”

1. Erik

Succes met de oversteek Arnold en Perry en leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken.

2. Wilma

Hallo Perry en Arnold,
    Ik lees jullie verslagen met veel plezier.
    Inmiddels kan ik me ook meer inleven in wat jullie hebben gezien omdat ik in maart 3 weken crewmember was op een US jacht.
    Op ons gemak de eilanden tussen Martinique en st Maarten bezeild.
    Vooral genoten van Antigua en Barbuda.
    Ik wens jullie een goede oversteek en thuiskomst.
    En……..misschien komen we elkaar nog tegen. In juni staat la Coruna – Azoren op mijn programma.

3. Wilma

Volgens Marine Traffic zijn jullie in Werkendam aangekomen.
    Ze kunnen blijkbaar niet wachten tot jullie weer thuis zijn.